Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 10 maja 2012

A mnie nie wstyd!


„Nie będę kibicował reprezentacji Polski. To nie jest moja drużyna, nie utożsamiam się z nią. Jest mi z tego powodu bardzo smutno, bo pierwszy raz jestem w takiej sytuacji. Ale wstyd mi, że kiedykolwiek grałem w reprezentacji Polski, w koszulce z orłem, która dziś jest profanowana”

Zawsze lubiłam oglądać mecze piłki nożnej. Oglądałam mecz na Wembley, Mistrzostwa Świata w RFN i Argentynie , IO w Montrealu.
Kibicowałam naszej drużynie ze wszystkich sił i byłam dumna z jej osiągnięć.
Deyna, Lubański, Gadocha, Lato, Szarmach, Gorgoń, Kmiecik, Szołtysik…Tomaszewski.
I to właśnie on swoją nieprzemyślaną wypowiedzią usiłuje mi  zabrać te cenne wspomnienia. Nie uda się Panie Janku bo oprócz Pana grali w niej ludzie przyzwoici .
Kibicować może Pan komu chce. Nie mój cyrk , nie moje małpy.
Może to nie jest drużyna naszych marzeń ale to jedyna jaką mamy. Jakoś nie słychać o młodych, porażających talentem następcach. Dlaczego tak jest? To już zupełnie inna historia.
Niestety dalsza część Pańskiej wypowiedzi  bardzo mnie poruszyła i powoduje to, że jestem równie zasmucona  tyle, że z innego powodu co Pan.
W minionych czasach miliony ludzi żyło i pracowało dla naszego kraju. Niedogodności systemu bardziej łączyły obywateli niż dzieliły.
Wszak jak powiada klasyk, byliśmy najweselszym barakiem Europy.
Ze łzami w oczach i radością w sercu słuchaliśmy Mazurka Dąbrowskiego. Orzełek  na piersiach zawodników, chociaż bez korony  budził dumę.
Jestem z innego pokolenia. Nas nikt nie dzielił na prawdziwych Polaków. Wszyscy nimi byliśmy i w radościach i w smutkach. Przełykaliśmy gorycz porażek bo i takie były ale nigdy nie wstydziliśmy się tego kim jesteśmy czy byliśmy.
Widocznie ma Pan powód do wstydu ale na pewno nie jest nim gra w reprezentacji Polski.
Raczej jest nim to, jakim człowiekiem stał się Pan po zakończeniu kariery.
Członkostwo w PRON-ie  chluby nie przynosi ale każdy ma prawo do błędu.
W Pis jest sporo przykładów osób z rozdwojeniem jaźni. Nie jest Pan jedyny.
Krytyka drużyny i trenera to prawo każdego z nas a więc i Pańskie.
Tyle tylko, że powinna ona być konstruktywna a nie personalna. Chce Pan wiedzieć czy Smuda jest Polakiem czy Niemcem. Jakie to ma znaczenie? Mógłby pochodzić z Wysp Bambuko. Liczyć będzie się efekt jego pracy.
Dlatego jakby nie było, to ja będę trzymała kciuki za nasza drużynę i jej trenera.
Za koszulkę z orzełkiem, która według Pana została sprofanowana. Może będę połykać łzy goryczy w przypadku porażki. Tego nie wiem.
Jedno wiem na pewno. Nie będę nigdy wstydziła się za to, co przeżywałam obserwując mecze naszej „Złotej jedenastki” . Myślę, że Pan również nie powinien.

42 komentarze:

  1. Cześć!
    W ostatnich latach odechciało mi się kibicowania polskim piłkarzom. Tak marnej drużyny nie widziałam od lat. Pewnie to wina przepisów i braku entuzjazmu do gry. Nie mają celu i nie chce im się grać. Bez zwycięstw i tak dobrze żyją.
    W sprawie Tomaszewskiego nie zabiorę głosu. Podobno faceci tracą zdolności umysłowe po czterdziestce. Błyskotliwość i zdrowy rozsądek ich odbiega. Nic nie poradzę.
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Ci dam.......... po czterdziestce...... Ty..... i w ogóle.Wrrrrrrrr :-)))

      Usuń
    2. To Ozonko nie jest nawet sprawa wieku tylko w tym przypadku totalnej głupoty i zaprzaństwa. Serdeczności.

      Usuń
    3. "Skądeś" się to jednak bierze. Przecież nie zachorował na głupotę? ;)
      Pa:)))

      Usuń
  2. Pamiętasz Hanno takie powiedzonka jak: "kto z kim przestaje, takim się staje" i "ciągnie swój do swego" i wiele podobnych.
    Pan - ale z małej litery - Tomaszewski, jest w PiS-ie. To już wystarcza, aby posługiwał się retoryka PiS -dzielców. Na dodatek, a może przede wszystkim, nie grzeszył kulturą słowa i miał ciągle pretensje o niedocenianie. Chora ambicja i........... Dołączył do swoich.
    Ja sam przez 5 lat po (amputacji), skazany jestem na słuchanie tzw. mediów. Mój język - zaczyna nabierać "schorzenia" mediów. Jednak NIGDY nie profanowałem i nie będę, Godła, Krzyża i Flagi Narodowej.
    Pan Tomaszewski - jak większość członków (czytaj; wyznawców) PiSlamu, tylko w "gębie" szanuje symbole. Nikt dotąd, tak nie zbezcześcił symboli religijnych i narodowych, jak PiS owcy i "Radiomaryjni". Pod biało-czerwonym sztandarem bili krzyżem, inaczej myślących. Dla mnie, jest HIPOKRYTĄ. To najdelikatniejsze określenie. Przyłączył do sekty kanalii i gnid. Sam się takim, powoli staje. - Smutne to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się z Tobą zgodzić Heniu.Świetny bramkarz, marny człowiek. Buziaki serdeczne

      Usuń
  3. ...jaki szef PIS tacy jego członkowie... mnie najbardziej drażni w wypowiedziach Tomaszewskiego...przewijające się hasło - Polska dla Polaków...


    Serdeczności!

    Ps...witaj na blogspocie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten podział już swojego czasu zastosował prezes a nie kąsa się ręki, która karmi. poglądy prezesa poglądami Tomaszewskiego.Dziękuję Meg i serdeczności przesyłam

      Usuń
    2. ...tak, ale wstępując w takie szeregi trzeba mieć identyczne poglądy...no i Tomaszewski Pan je jak najbardziej ma...

      Usuń
  4. Skoro tak bardzo się wstydzi, to może też odda wszystkie apanaże jakie uzyskał i grając w drużynie. Zdaje się, że wciąż pobiera comiesięczne świadczenia za "bycie" sportowcem. Z nich też nich zrezygnuje, wszak to wstyd wielki!
    Nie mogę słuchać tego pana, nie mogę...
    Pozdrawiam Haniu serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dołączyłaś do większości obywateli Krysiu.Od dziś na widok tego pana zmieniam kanał. Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
    2. Trochę go pobronię, bo na to co ma teraz na gruncie sportowym, zawdzięcza jednak swojej grze w piłkę nożną. Jego obecna przynależność do PiSu nie ma tu nic do rzeczy.
      Tak sądzę.
      Pa:)))

      Usuń
  5. Lepiej tu działa Twój blog,Hanno:)))
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie cieszy Ozonko.Oby tak dalej.

      Usuń
  6. No proszę, i Ty się poddałaś :))) No to wciągam już Ciebie na skróty z nowym adresem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuje bardzo Ewo. Serdeczności!

      Usuń
  7. Puk, puk ? Można się u pani rozgościć z nogami na "pufiku "?:)))jakaś kawka?ok, ok, proszę się nie kłopotać przyszłam ze swoją ;))Po zakończeni kariery normalnie mu odbiło:) No bo kto normalny przykleja się do Pis-u ?:)))też go pamiętam ze złotej ery. Nazywałam go "niedźwiadkiem":)) a teraz ? tylko epitety mam dla niego.Zdradził kolegów klubowych, podzielił Polskę podeptał Orzełka.
    pomiędzy np. Gadochą, niebo a ziemia.On znalazł swoje miejsce w życiu.Był ciepłym i skromnym człowiekiem do końca.A ten? gnida,pchła, przestał skakać w bramce zaczął na grzebieniu.Zepsuł wszystkie moje dobre wspomnienia z nim związane(podczas oglądania meczy):)))Dobrze,że kilu innych łącznie z trenerem Górskim, mają stałe miejsce w mojej pamięci:) Buziaczki na nowym miejscu Hanno:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się wejdzie między wrony...Ja moich wspomnień nie pozwolę zniszczyć takiemu człowiekowi.Był krótko trenerem ale nie wyszło.Bramkarz wielkiego formatu, człowiek mizerny. Serdeczności Oleńko

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam Hanno na nowym blogu. :) Myślę, że podjęłaś dobrą decyzję, tutaj wszystko działa bez problemu, a w Onecie już nic się nie otwiera, szkoda słów... Szablonik fajny, tylko czerwony kolor trochę mnie męczy, ale przyzwyczaję się. :)

    Co do Tomaszewskiego - już wcześniej nie dało się go słuchać, ale odkąd wstąpił do PiS, odebrało mu rozum. Myślę, że normalni kibice mają gdzieś jego bełkot i to co mówi. Pozdrawiam

    PS Miałam pomyłkę w komentarzu i dowiedziałam się nowej rzeczy, że mogę usunąć własny komentarz na cudzym blogu (w Bloggerze).:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę bo tu rzeczywiście wszystko hula. To duża ulga.Tego też nie wiedziałam a rzeczywiście można usunąć własny komentarz.Serdeczności Deva!

      Usuń
  10. Ten pan siedzi obecnie pod palmą kaczego i w głupocie przerósł obecnie tamtego. Przerost cynizmu wobec /samego siebie/ krytycyzmu.
    Jak widać - złem pis stoi i każdy członek tej partii w pióra Głuptaka się stroi.
    Haniu ***. Moje gratulacje *:))). Niech Tobie dobre wiatry wieją, a słowa w notkach dobre ziarna sieją.
    Buziaczki*:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Zola. mam nadzieję, że tak będzie. A na Tomaszewskiego to już nawet patrzeć nie mogę, nie mówiąc o słuchaniu. Pozdrowienia serdeczne

      Usuń
  11. A ja powiem tyko wrrrrrr. Na więcej szkoda słów, zresztą moi przedmówcy doskonale wyczerpują temat.
    Twój nowy domek podoba mi się chyba nawet bardziej od starego. Działa bez zarzutu i to chyba najważniejsze :))
    Buziole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jaka to ulga po tych ciągłych potyczkach z Onetem.Serdeczności!

      Usuń
  12. Moim idolem jest i był Włodzimierz Lubański. Doceniałem osiągnięcia zarówno Jana Tomaszewskiego jak i Grzegorza Laty. Gdy jednak weszli na salony mam o nich jak najgorsze zdanie. Pierwszy - pieniacz i mam wrażenie, że ta piana blokuje mu dopływ tlenu do mózgu. Drugi - bufon i prostak.
    Szkoda, sportowcami bowiem wielkimi byli z naciskiem na byli.
    Pozdrawiam. Grzegorz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety byli. Ludzie się zmieniają ale żeby aż tak?
      Przykro na to patrzeć Grzesiu.Pozdrawiam Cie serdecznie

      Usuń
  13. Jaka by ta nasza reprezentacja nie była i tak będę im kibicować :)Dziękuję, Haniu, że się przeniosłaś z onetu,bo tam nie sposób się nawet zalogować :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koszmar się zrobił z pisania postów, publikowania i komentowania.Tez mam zamiar kibicować, nie odpuszczę. Serdeczności Thunderstorm

      Usuń
  14. Ale tu Ładnie u Ciebie Hanna. Jak się nauczę tam na moim nowym to też będzie inaczej. Na razie i tak się cieszę że nie jest tak jak w onecie.lubię oglądac mecze, i pamiętam tego wspanałowego kiedys bramkarza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uleczko. Ja też dopiero się uczę ale jestem bardzo zadowolona ze zmiany adresu bloga.O bramkarzu Tomaszewskim chcę pamiętać, o człowieku, którym się stał na pewno nie. Serdeczności Ula.

      Usuń
  15. Witam w nowym miejscu:) Notki nie skomentuję, bo tak drobnych białych literek wieczorem nie przeczytam. Widzę tylko białe smugi :(((

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj nie mogłam się oprzeć, żeby tu nie zawitać. Dzisiaj, przyszłam poczytać w świetle dziennym.

      To, co wygaduje pan Tomaszewski to przechodzi ludzkie pojęcie. Czasami mam wrażenie, że on "szczeka", a nie mówi.

      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. To właściwe określenie Ella. Serdeczności.

      Usuń
  16. Witaj Hanno:-)*
    Mam wrażenie, że w PiS-lamie ogłoszono konkurs na głupotę... i Tomaszewski bierze w nim udział. Konkurentów ma wielu... prezesa, Błaszczaka chyba nie przebije, ale z Hofmanem będzie walczył o miejsce na pudle:)))
    Coraz częściej sięgam po pilota, bo nie da się ich oglągdać.

    Pozdrawiam serdecznie:-)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj SEG. Podobnie jest ze mną. Dzisiaj PIS ustami prezesa odciął się od tej skandalicznej wypowiedzi Tomaszewskiego.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. Kiedyś podziwiałam pana Jana. Teraz ze zdziwieniem i smutkiem obserwuję co się dzieje z tym człowiekiem. Jego wypowiedź wzbudziła we mnie przede wszystkim olbrzymi niesmak. Ale już od jakiegoś czasu obserwuję u tego człowieka postępującą frustrację i przerost ambicji. Kiedyś był świetnym bramkarzem i tego powinien się trzymać, zamiast pokazywać, że jest marnym politykiem i jeszcze gorszym obywatelem, co to własne gniazdo kala. Wstyd mi, za niego! Bardzo!
    Serdeczności Haniu;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekroczył wszystkie granice przyzwoitości Akularku.Pewnie ma żal, że to nie on został trenerem Reprezentacji.Nic nie tłumaczy takich słów. Serdeczności!

      Usuń
  18. Haniu ja też podziwiałam wszystkich piłkarzy z tamtych czasów.
    Pan Tomaszewski powinien pamiętać,że był idolem i nie niszczyć swoją wypowiedzią tego co zbudował. Dalej oglądam piłkę nożną i nie przestanę. Mamy dobrych piłkarzy. Grają na całym świecie.
    W Borussi Dortmund n.p. mówią, że gra cała drużyna ale
    tylko Polacy strzelają gole.
    Pozdrawiam.Ola.

    OdpowiedzUsuń
  19. I tego będę się trzymać Olu.Gorąco kibicować i życzyć powodzenia. Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten pan jest stworzony do szerzenia zamętu. Jakie ostre ma oceny? Jaki jest bezwzględny w ich wyrażaniu? Myślę, że jako polityk trafił do dobrego towarzystwa i jeszcze dużo o nim usłyszymy

    OdpowiedzUsuń
  21. Wolałabym nie słyszeć ani o nim ani jego. Niestety to nierealne.Pozdrawiam serdecznie Tatulu

    OdpowiedzUsuń