Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 29 maja 2012

Życie szkodzi a człowiek żyje?


Piękna pogoda nie opuszcza mojego regionu już od dłuższego czasu.
Postanowiłam wybrać  się na mały spacer. Ponieważ jestem uczulona na promienie słoneczne to wybrałam się odpowiednio ubrana. Tak mam niestety, nawet w największy upał muszę być okutana od stóp do głów albo chować się w cieniu.. Nieważne, humor mnie nie opuszczał, spacer był udany bo poszłam polnymi dróżkami. Cisza i spokój a do tego zielone pola .
W  powrotnej drodze  spotkałam znajomą i jej córeczkę. Znamy się dosyć luźno ale czasem, gdy nasze drogi się zbiegną - rozmawiamy. Tak było i tym razem.
Okazało się, że chcą jechać  do pobliskiego miasteczka. Znajoma zwróciła uwagę na mój ubiór . Dowiedziawszy się o przyczynie dla której byłam ubrana od stóp do głów  rzuciła:
-Powinna pani zrobić to co my. Skorzystać z solarium!
 My z Agnieszką robimy tak od 2 lat. Człowiek ma ładną karnację i przygotowuje ciało do kąpieli słonecznych przed nadejściem lata. Jedziemy do Bułgarii już odpowiednio opalone, przynajmniej nie poparzymy się na słońcu.
Aga świetnie wygląda, prawda?

Przyjrzałam się  i nie było mi do śmiechu. Dziewczynka ma około 8 lat, buzia rzeczywiście miała ciemną karnację tak jak u mamy.  U znajomej to mi nie przeszkadzało,  bo odkąd pamiętam zawsze była opalona, nawet zimą ale córeczkę pamiętałam jako blond aniołka o jasnej cerze.
Nie jestem zwolenniczką opalania w solarium a  dzieci   szczególnie.
Powiedziałam co o tym myślę ale znajoma zbytnio tym się nie przejęła.
- E, tam. Takie gadanie. Życie szkodzi a człowiek żyje.
Niech pani  żałuje, że nie widziała jej w białej komunijnej sukience!
Nie żałuję, bo pewnie też byłabym tak zła jak wtedy podczas spaceru.
Solarium ma swoich zagorzałych zwolenników i przeciwników. Dopóki opalanie w nim dotyczy dorosłych ludzi to jest OK. Każdy postępuje jak uważa ale w przypadku dzieci to powinien uważać co robi. Bo solarium nie jest obojętne dla zdrowia dziecka. Lekarze biją na alarm, bo coraz częściej do solarium wraz z mamami  trafiają ich małe córki. Jeśli właścicielka kieruje się tylko kasą to przyjmie i dziecko. Na szczęście jest sporo takich , które odmawiają ku oburzeniu rodziców. Polskie prawo nie ingeruje w takie zjawiska, podobnie jak  w przypadku karmienia dzieci śmieciowym jedzeniem.
Czy naprawdę jest  ważne to , że dziewczynka po takim zabiegu wygląda lepiej  w komunijnej sukience?
Nie przemawia do mnie argument, że  solarium zabezpiecza dziecko przed poparzeniem naturalnym słońcem kiedy smaży się  na plaży w Bułgarii  lub gdziekolwiek indziej. Potrzebny jest umiar a szczególnie w zażywaniu kąpieli słonecznych. No ale co ja tam wiem!
 Przecież „samo życie  szkodzi”, prawda?

51 komentarzy:

  1. ...no nie, to już "lekka" przesada...
    no, ale jak ktoś stawia wygląd ponad wszystko, to takie oto "cuda" wyprawia...

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama byłam zszokowana taką postawą matki.A myślałam, że mało co może mnie jeszcze zdziwić.Serdeczności Meg

      Usuń
  2. Mamuśkę trzeba wysłać do psychiatry. Sorry, ale to jest przesada i to bardzo duża. Zniesmaczyłam się... Pozdrawiam serdecznie, Haniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną było podobnie. Serdeczności Thunderstorm

      Usuń
  3. Matka tej dziewczynki jest nierozgarnięta. Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To delikatnie powiedziane Edyto. Kobieta jest nieodpowiedzialna. Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  4. Podzielam pogląd Thunderstorm..., mamuśkę trzeba wysłać, może nie tyle do psychiatry, co do psychologa. To samo się tyczy rodziców, którzy wędzą swoje dzieci w dymie tytoniowym lub dają im do spróbowania alkohol. Pytanie bowiem brzmi: PO CO TO ROBI CYMBAŁ JEDEN Z DRUGIM?! Co do zabezpieczenia przed słońcem, po prostu należy użyć kremu z filtrem i pierwsze opalania przeprowadzić po piętnaście minut na brzuch i na plecy, potem po 20. A na słońcu i tak nie powinno się przebywać po sześć godzin, więc trzeba ruszyć dupsko i zająć dziecko czym innym, niż leżenie plackiem na plaży, bądź budowa zamków z piasku w pełnym słońcu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przypominam sobie zeszłoroczny pobyt nad morzem, to rzeczywiście widziałam sporo osób z dziećmi, które prażyły się na słońcu bez nadzoru.Po co rodzice robią głupie rzeczy? Bo nie myślą? Bo im wolno? Pozdrawiam Wolandzie

      Usuń
    2. dr Woland - buahahaha -za sam nick do psychologa! a sam kogoś wysyła,
      Małgorzata

      Usuń
  5. To straszne. W niektórych krajach prawo zabrania korzystania z solarium do 16. roku życia. Jak można narażać swoje dziecko z własnej próżności. Przecież każda córka zawsze będzie dla swojej matki najpiękniejsza na świecie - nawet blada jak ściana. Przynajmniej tak powinno być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak powinno być ale jak widać nie jest, Żabko. Czasem próżność matek jest niewiarygodna.Serdeczności

      Usuń
  6. Tę matkę opuścił rozum, brak słów na taką głupotę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może go nigdy nie miała za wiele? Przynajmniej jej zachowanie na to wskazuje. Dziwie się, że ojciec dziewczynki toleruje taką głupotę.Serdeczności Deva

      Usuń
  7. Znam taką "ośmiolatkę". Dziś ma ok 20-22 lata. Wygląd.....? Tak zniszczonej skóry kobiety, nie widziałem nawet na zdjęciach dwukrotnie starszych kobiet, pracujących przy zbiorach bawełny. Jej matka - młodsza ode mnie ok. 20 lat) mogłaby być uważana, za moją "babcię". Mimo to, chodzą obydwie do solarium, do dziś. Dobrze, ze widuję je rzadko......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz szczęście Heniu. Nie jestem jakimś zagorzałym wrogiem solarium ale na wszystko jest czas i miejsce. I umiar oczywiście. Jednak dziecko w solarium to już gruba przesada.Serdeczności!

      Usuń
    2. Nie jesteś zagorzałym wrogiem solarium ? a JA TAK! :)to co dla urody są w stanie robić kobiety to przekracza moją wyobraźnię.:)(jest wielka):)) Teraz w okresie komunii, niektóre matki faktycznie wymagają nie psychologa, a psychiatry.Nie chcę rozwijać myśli, bo zwyczajnie biorę na wstrzymanie:)))) Pozdrawiam :)))

      Usuń
    3. Człowiek rzadko widzi siebie takim, jakim widzą go inni ludzie :).

      Usuń
    4. Dorosły odpowiada za swoje błędy ale ten brak odpowiedzialności za dziecko mnie przeraża.Serdeczności

      Usuń
    5. Alexandro. Solarium? Dla urody? Chyba te panie nie wiedzą co to jest foto starzenie.Nigdy nie byłam i nie pójdę. Biedne dziecko swoja droga, po takich zabiegach " upiększająco- ochronnych" jak będzie miała dziewczynka 20 lat, to będzie wyglądać na 45. Ale nic, botox pójdzie w ruch.

      Usuń
  8. Trochę nie mamy wyboru. Po prostu rodzimy się głupim albo mądrym ludziom i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest wybór, człowiek głupoty nabywa w trakcie swojego życia.Serdeczności Myszko!

      Usuń
  9. Szczerze Tobie powiem, że mamusia mi zwisa, niech się smaży czy to w solarium, czy na plaży, czy w ogrodzie. Ale dziecko???
    Widać myślenie, to bardziej bolesny proces, niż dotąd uważałam.
    serdeczności Haniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla niektórych na pewno Akularku.Serdeczności!

      Usuń
  10. Niektórzy rodzice powinni dostać kuratora, bo nie dorośli do swojej roli. Idiotyzm, goni idiotyzm...
    Pozdrawiam Haniu serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie tylko w tym temacie Rodorku.Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  11. mówi się, że do solarium nie powinno się chodzić przed 45 rokiem zycia. I zgadzam się z Tobą, że dorośli sami o sobie decydując
    mają prawo i palić, i w solarium się grzać. Ale namawianie dzieci na coś, co szkodzi ich zdrowiu, to już jest przestępstwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie u nas. W takim wypadku trzeba by się wykazać zdrowym rozsądkiem ale często go brakuje. Serdeczności Ewo!

      Usuń
  12. Mogłabym wypowiedź napotkanej mamy skwitować brzydkim słowem , które ciśnie mi się na usta . A niech tam , powiem . Przepraszam , ale durna baba ! No i ulżyło mi . Aromatyczna .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że żadna dosadność nie miałaby wpływu na matkę.Próbowałam ją przekonywać ale nie docierało.
      Serdeczności Aromatku.

      Usuń
  13. Witaj Haniu! Na prawdę nie wiem, co powiedzieć.Na takich rodziców brakuje słów. Tylko patrzeć jak i u nas będą dzieci botoksować. No cóż Haniu głupota ludzka, a tu i rodzicielska nie zna granic.Przykre to. Szkoda tych biednych dzieci. Czy państwo nie powinno w takich idiotyzmach interweniować? Czy dzieci są własnością rodziców? A w razie czego, to przecież my wszyscy poniesiemy koszty takich i innych idiotyzmów.Pozdrawiam Haniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Teresko, szkoda dzieci. Wiem, że są kraje w których dzieci są prawnie zabezpieczone przed takimi idiotyzmami.Serdeczności!

      Usuń
  14. Cześć! Córeczka w wieku 20 lat będzie wyglądała na własną prababkę. Wtedy "podziękuje " swojej mamusi, a ja to podziękowanie chciałabym zobaczyć i usłyszeć.
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być Ozonko bo skutki takiej głupoty będą opłakane dla małej.Serdecznosci!

      Usuń
  15. Mamuśka coś ma nie teges! Apropos korzystania z solarium - zdecydowanie jestem przeciwna. Nie interesują mnie przedwczesne zmarszczki, zrogowacenia ani rak skóry. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mama rzeczywiście jest nie teges ale najgorsze jest to, że ten prosty fakt do niej nie dociera i są małe szanse na to, że zmądrzeje.Pozdrawiam Cię serdecznie Basiu

      Usuń
  16. Mamuśka to może się w solarium ugotować,jej sprawa ale dziecko niech zostawi w spokoju. Na ludzką głupotę trudno znaleźć lekarstwo.Biedne dziecko i tyle.Pozdrawiam Haniu.Ola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre matki są tak próżne jeśli chodzi o ich dzieci, że ręce opadają.Nie przemówisz, głuche i ślepe. Serdeczności Olu.

      Usuń
  17. Haniu ostatnio pisałam o fałszywej miłości. Przykład Twojej sąsiadki jakoś mi dziwnie wpisuje się w moje "widzimisię". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest bo prawdziwą miłością trudno to nazwać.Serdeczności!

      Usuń
  18. Kochana Hanno, skomentuję krótko: GŁUPOTA LUDZKA NIE ZNA GRANIC! Duża buźka i moc serdeczności:-*) Barbara & Sylen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Kochani, serdeczności!

      Usuń
  19. Jak może matka być tak nierozważna ,wprost nie do wiary.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można Bogusiu, nie ona jedna, niestety. Pozdrawiam Cię serdecznie

      Usuń
  20. Badania dowodzą, że nie ma bezpiecznego opalania. U osób, które przed 35. rokiem zaczęły się opalać w solarium, o 75 proc. zwiększa się ryzyko zachorowania na czerniaka skóry. Specjaliści proponują, by opalanie w solarium było dozwolone od 18. roku życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co tam rak skóry Uleczko, dla takich mamusiek liczy się wygląd.Serdeczności

      Usuń
  21. W końcu cudem się tu dostałam :))) Co do tematu - ręce opadają. Bo to juz nie próżnośc, nie głupota, to poważne zagrożenie zdrowia i życia dziecka. Niestety, wcale nie rzadko zdarzją sie temu podobne prztypadki. Dziwne, że coraz mniej mamy wpływ na wszechogarniającą głupotę. Pozdrawiam serdecznie, Haniu, a teraz loteria: pójdzie-nie pójdzie ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Gaju, głupota zatacza coraz szersze kręgi. Serdeczności!

      Usuń
  22. masakracja... Przecież dzieci w szczególności powinno się chronić przeciwko promieniowaniu UV, a inteligentna mamusia 'smazy' swoje dziecko... Brak słów. Takiem dopiero rodzicom odbierać dzieci!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama tego nie rozumiem. Lekarze przestrzegają, wiadomo czym takie opalanie może się skończyć a chętnych nie brakuje.Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  23. Co za matka!!!Nie dość, że funduje jej - nie daj Bóg, nie życzę - raka skóry to robi z dziecka małą-starą !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie zbyt się tym nie przejmuje bo sama korzysta od lat z solarium i łudzi się, że bezkarnie.Serdeczności!

      Usuń