Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 8 października 2012

Powiew jesieni



Sobotnie popołudnie było ciepłe i słoneczne. Skuszona tą aurą poszłam na mały przegląd ogrodu. No, tak. Nie mam już złudzeń. Jesień zaczyna się na dobre
(jabłonka pochylona nad taflą stawu)
( wybarwiająca się irga)   
( tylko świerki i jałowce jak zawsze zielone)


A później nadeszły chmury. Padało całą niedzielę. Wieczorem było wyjątkowo ponuro. Wyglądało to mniej więcej tak:




 Tańczą krople deszczu wirując  w półmroku
Najpierw delikatnie, później pełnią mocy
Jak woda  szumiąca  w pobliskim potoku
Wygrywa melodię w nadchodzącej nocy.

Deszczowa piosenka do snu mnie kołysze
Przerywa akordem skradającą ciszę
Te lśnienia srebrzyste rozjaśniają mroki
Kiedy w samotności krótki wierszyk piszę.

Powietrze wilgoci paruje obłokiem
Niesie zapach ziemi wchodząc do pokoju
I kropelki bębnią a ja  ścigam wzrokiem
Światełko lampionu w  kropelkach zawoju.

Deszczowa piosenka kończy się  powoli
Akordy bębniące  cichną z każdą chwilą
A srebrzyste lśnienia giną w mroku nocy
Pojedyncze krople kroki w tańcu mylą.

32 komentarze:

  1. Jak zwykle jestem oczarowana wierszem :))) Buziaki serdeczne, Haniu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ogród zapewne ;)) i te kaczki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie także mimo zimnej pogody zachwycają piękne barwy jesiennych liści.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chciałam zrobić zdjęcia w moim jesiennym ogrodzie. I pewnie jutro zrobię bo tu mi twoje się tak bardzo podobają. Szkoda że tak pięknego wiersza nie napiszę. Tych zdolności Bozia mi poskąpiła. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia i wiersz odpowiedni... podziw mój wielki jak zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesień bywa piękna
    złotem drzewa stroi
    dekoracje psuje wiatr
    gdy troszeczkę poswawoli

    W kroplach słychać muzykę
    ogień z kominka rozgrzewa
    taki błogi nastrój w domku
    a ty bez przerwy ...ziewasz ?

    Oj, oj ..a może jednak nie ?:)))
    Miłego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli deszczowy dzień jest taki jak Twój wiersz to nie mam nic przeciwko temu.
    Pozdrawiam. Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
  8. jantoni341.bloog.pl8 października 2012 22:04

    Dobrze, że deszczyk
    za szybą tańczy,
    nie dość, że mokry,
    to opętańczy.
    LW

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj Haniu! Haniu pięknie to wyglądało.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny choc nostalgiczny wiersz :) Jesień na dobre wkroczyła w nasze ogrody, chociaż w słońcu jest urocza, to jednak przewaga szarych dni nie pozwala na wiekszą do niej sympatię. Pozdrawiam Haniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trzeba przyznać, że kolory tej pani (jesień) są cudowne, prawda? Gdyby nie zimny wiatr byłoby wspaniale. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. I jak tu nie kochać jesieni? Piękne kolory i nutka melancholii.
    Uściski Haniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też już nie mam złudzeń , że to jesień niestety,
    wolę lato :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypas :-)
    ...a to ptactwo..., nie znam się specjalnie, ale wygląda mi to na jakieś pterodaktyle karłowate- okazy unikatowe, a nawet endemiczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ... i mimo, że zdarzają się dni kiedy jest ta nasza Polska i złota, to i tak jakoś nostalgicznie się robi...
    Pozdrawiam Haniu serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Klik dobry:)
    Wokół mnie sobota także była pogodna i pełna barw. A w niedzielę "pstryk" - jakby ktoś kanał przełączył i zrobiło się szaro-buro.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Moj ogrod zaczyna wygladac podobnie. Narazie tylko niektore drzewa nabieraja kolorow i gubia liscie, ale to tylko kwestia czasu zanim caly ogrod "zaplonie" zolcia i czerwienia...

    OdpowiedzUsuń
  18. Taki ogród przyjemnie zwiedzać o każdej porze. Trochę mniej przyjemne jest utrzymanie go. :-)))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkie pory mają cos w sobie,kiedy nie są nazbyt kaprysne=)
    sciskam serdecznie=)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja chwilowo zdjęć jesieni nie robię -bo pada

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne foto, piękny wiersz. A co to za gęsi?

    OdpowiedzUsuń
  22. Serce przyjaciela
    Rozśmieszy Cię,gdy masz smutną minkę
    I mówisz,że nic się nie stało,
    Ono nie dopytuje,choć widzi,
    Że uśmiechu za mało...!

    Pozdrawiam serdecznie i miłego wieczoru życzę.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękny wiersz Hanno. Pozdrawiam ciepło i słonecznie.
    www.jedenusmiech25.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. A mnie ciągle zachwycają te kontrasty - czerwona winorosl i zieleń świerków. I te opadające z drzew w słońcu kolorowe liście.
    Ale jesień to niestety smutek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jesień ma różne oblicza...raz jest piękna, ciepła, kolorowa a raz (tak jak dziś)- zimna, nieprzyjemna i szara. Lubię tę pierwszą...za tą drugą zdecydowanie nie tęsknię...Pozdrawiam Cię Haniu:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. żeby ona była ie wiem jak kolorowa, piękna i co tam jeszcze można jej dokładać , to i tak jej nie lubię. niech sobie będzie dla innych dostojna i pełna wszelkiego dobra - dla mnie jest najgorszą (poza zimą) porą roku. nigdy jej nie lubiłam. uściski

    OdpowiedzUsuń
  27. O, mamo, ciary po mnie przeszły jak czytałam Twój wiersz. Bardzo piękny wiersz, cudnie napisany, trafne zwroty. Kiedyś siadywałam w komisjach oceniających recytacje dzieci. Po ilości dreszczy oceniałam jakość wykonania.Twój wiersz , to same dreszcze na skórze. Gratuluję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Witaj
    Pięknie, kolorowo, cieplutko- jak lubię :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
  29. ... wybarwienia, kontrasty, gry kolorów, a do tego smaki jesieni...cudny czas nastał :)
    Kreślę pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj Haniu!
    Jak zwykle przepiękny wiersz.
    Czy pisałam, że kocham Twoje wiersze?
    Przesyłam pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń