Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 7 marca 2013

Idzie wiosna?





Ano idzie. Straszą nas wprawdzie powrotem zimy ale zielona pora roku daje pierwsze sygnały, że jest tuż za progiem.
Nie chodzi nawet o piękne słońce, które zagląda do mojego okna. Nie chodzi o stadko sarenek i bażantów na polach ani o harcujące zające.
Wszyscy witają wiosnę radośnie a dla mnie przedwiośnie to czas walki. Pełen zmagań z chorobą, która mnie dopadła. Z uczuciem beznadziejności, smutku i szukaniem odrobiny radości w życiu. Tak mam co roku ale teraz ten okres jest bardziej dokuczliwy niż poprzednie. Depresja. Czasem siedzi cichutko w kącie i daje fałszywe poczucie , że wszystko jest już ok. Żyjesz, uśmiechasz się bez przymusu, nie wmawiasz najbliższym, że czujesz się dobrze, bo tak jest. A potem…lekki pstryk i nie ma twojego spokojnego życia. Zapadasz się w czarną dziurę i wszystko traci sens. Swoisty rollercoaster. Raz góra, raz dół. Był dół a teraz czekam z nadzieją na górkę.

Spoglądam w błękitne, czyste niebo. Sikorki nadal przylatują do karmnika. Mam jeszcze mały zapas ziarenek, wystarczy dla tych skrzydlatych łakomczuchów.
W kącie okna budzi się do życia sundaville. Po raz pierwszy udało mi się przechować ten piękny krzew przez okres zimy. Róże zaczynają puszczać pąki chociaż stoją w chłodnym , ciemnawym garażu. Powolutku roślinki budzą się do życia. Mam nadzieję, że ja również. Chciałabym.

Łezki

Spadła mała łezka jak kryształek skrzący
A za nią następne znacząc drogę rosą
Chciałabym te łezki  w naszyjnik połączyć
Ofiarować  tobie a może niebiosom.

Toczą się po twarzy naznaczonej bólem
Słone i  wilgotne, pieką od nich oczy
Dałabym naszyjnik z tych kropli mój miły
Żebyś  moją szyję  ich blaskiem  otoczył.


Gdybyś spojrzał tylko na te krople skrzące
Zobaczył tęsknoty błysk  gdzieś w moim oku
Zrozumiałbyś wtedy, że  ja te kryształki
Zbieram bezustannie żyjąc w ciągłym mroku.

57 komentarzy:

  1. Może wiosna ją wypędzi i słońce ?

    OdpowiedzUsuń
  2. ...wraz z wiosną odrodzenie przychodzi...życzę Ci go z całego serca!
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piszesz takie ładne wiersze, jeśli chcesz wziąć udział konkursie poetyckim daj znać na voodoos78@gmail.com, prześlę ci regulamin.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosna jest radosną porą roku, więc jak już rozgości się na dobre, to może zarazi i Ciebie tą radością!
    Serdeczności Haniu!

    OdpowiedzUsuń
  5. O stanie duszy świadczy wiersz, piękny, choć smutny. Haniu, to kwestia paru dni i będzie dobrze, po niedzieli wiosna na całego, słońce wyleczy Cię z tej przypadłości. Czego oczywiście życzę z serca, bo to napewno trudny okres. Serdeczności i dużo ciepłych myśli ślę :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w szpitalu i widzialam większe nieszczęścia jak nasze Haniu, i wiesz co, warto żyć puki nam na to pozwalają . Bo może być gorzej co ani tobie ani sobie nie życzę. Pozdrawiam pomimo wszysko wiosennie.I cieszmy się nią bo dla niejednego jest jego ostatmią. Czego ani tobie ani sobie nie życzę. Ale życzyć to sobie możemy. A przeciez wiadomo,że wszystko jest przeznaczeniem i kazdy nasz włos z góry policzony. Uściski serdeczne-;))

    OdpowiedzUsuń
  7. haniu, kiedy przyjdzie ciepło i słońce może będzie lepiej? nie zetknęłam się z tą choroba tak do końca, bo w pewnym momencie życia niewiele mi brakowało....
    ale po tym, co później przeszłam ze zdrowiem i wiedząc, że już nigdy nie będzie lepiej nie mogę zmarnować żadnego dnia.
    uściski, haniu

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdrówka Ci życzę, Hanno:) i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzymaj się Haniu... cieplutko :)))
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zycze Haniu, zeby wiosenne ciepelko i sloneczko wlalo tez troche pozytywnej energii w Twoje smutne serducho! Przesylam wirtualne usciski!

    OdpowiedzUsuń
  11. Haniu:))) Popatrz na góry. Jeszcze śnieg tam leży, ale jaki jest już inny jego odcień. Wiosna idzie. Twoje kwiatki puszczają pąki. Tobie też zaraz zachce się pójść na spacer, do ogrodu pogrzebać w ziemi, odwrócić twarz do słońca.. jeszcze troszeczkę wytrwaj. Deprecha to taka cholera, że trzyma długo, ale i ona popuszcza. Trzeba mocnym być, żeby jej nie dać wygrać. Kurcze... wiem coś o tym :( Rozbij te kryształki, tym razem nie są one piękne, chociaż wiersz przeuroczy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Też miałam chwilowy dołek, lecz to nie depresja, tylko zdrowie coś zaczęło znowu szwankować. Ale już jest dobrze i będzie jeszcze lepiej, gdy tylko więcej słoneczka wyjdzie:-) Ty też będziesz miała słoneczko nie tylko w ogrodzie, na polu, ale przede wszystkim w serduszku:-)))Bo Twoje serduszko jest wspaniałe, piękne i dba o innych.
    Ściskamy najserdeczniej:-*) Barbara & Sylen

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie, nie, nie! Haniu, nie poddawaj się złym nastrojom! Patrz na sikorki i kochaj je, patrz na swoje roślinki i ciesz nimi oczy i duszę! Lada moment słońce ogrzeje Twoje zmarznięte wnętrze i ruszy produkcja serotoniny. Wytrzymaj!

    OdpowiedzUsuń
  14. Hanno, Ty - taka optymistka i depresja? Jestem nieco zdziwiona...

    OdpowiedzUsuń
  15. piękny wiersz..... tylko taki trochę smutny....
    ale przecież idzie wiosna i słońce :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że chyba jednak coś jest w tej wiosennej depresji... Ja mam to samo - brak chęci do życia. A i dużo osób wokół mnie tak ma, mam nadzieję, że to minie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ...wiosenne przesilenie ?...duzo zdrówka pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wiem co teraz się z Tobą dzieje. Musiał, lub musi być powód takiego stanu. Coś się wydarzyło, tak sądzę, i na razie nie możesz się z tym uporać. W najgorszym razie będziesz musiała iść do specjalisty. Może jednak zdobędziesz się sama na wysiłek i chorobę pokonasz.
    Napiszę do Ciebie .
    Spokoju, pogody ducha i odpędzenia czarnych myśli Ci życzę.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Haniu, przytulam cieplutko, trzymaj się i ... patrz na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Haniu, nawet nie wiesz, jak bardzo Cię rozumiem. Życzę Ci, abyś jak najprędzej wydostała się z tego dołka i "wjechała" na upragnioną górkę, z której roztacza się piękny widok na kolorowy, wiosenny świat. Pozdrawiam gorąco:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo piękny wiersz Haniu, tylko trochę smutny. Życzę Ci dużo uśmiechów od życia, nie tylko od święta. Całuski zostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. górka przyjdzie... niebawem. Na razie jednak zima wróciła, więc i mnie dołek dopadł

    OdpowiedzUsuń
  23. W marcu jak w garncu ,przeczekamy będzie wiosna ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Zaglądałem , zaglądałem i już zaczynałem podejrzewać, że jakiś poważny problem jest przyczyną przedłużającej się ciszy. No i masz Babo Placek.
    A propos Baby... Wszystkiego najlepszego "Wrażołku". Bądź pewna, że to przejdzie jak tylko słońce zacznie się częściej pokazywać, ptaki głośniej śpiewać, zazieleni się wieczna jak miłość trawa...
    Będzie dobrze...
    Jak poprzednio chcę wypożyczyć Twój wiersz, aby przybliżać moim znajomym na Fb Twoją poezję. Zamawiam "Wiersz wiosenny"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz Moja Droga pod gorke..., ale bedzie i z gorki...
    Pamietam...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
  26. Haniu a u mnie zima na całego.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny wiersz...A u mnie znowu zima.
    Rozpanoszyła się na całego.
    Czekam na wiosnę.
    Serdecznie pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiem dlaczego mój komentarz nie opublikował się...

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  30. Może i idzie, ale coś powoli

    OdpowiedzUsuń
  31. Haneczko! Depresja to bezwzględna i wredna bestia i nadaje się wyłącznie na odstrzał!!! Spróbuj, trzymam za Ciebie!
    kusiolki

    OdpowiedzUsuń
  32. Idzie, idzie ale dojsc nie moze. Wszyscy juz mamy dosc zimy. Jutro kalendazowa a za oknem jest bee.
    Na depresje polecam jakies hobby, cos co nas zajmie i przestaniemy myslec o sobie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Coś mnie się wydaje, że na czas nie dojdzie...
    serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  34. Klik dobry:)
    To chwila... Ona minie...
    Kto potrafi zbierać kryształki, nie może żyć w mroku, o!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  35. Haniu, brakuje Ciebie. Kiedy będziesz mogła to zajrzyj do mnie na "Świat...." Mam dla Ciebie wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Puk, puk, Haniu, wracaj już.......

    OdpowiedzUsuń
  37. Haniu zdrowych i wesołych Świąt.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Haniu!
    Życzę tobie i Twoim Najbliższym pogodnych Świąt Wielkanocnych,
    pełnych wiary, nadziei i miłości.
    Radosnego, wiosennego nastroju,
    serdecznych spotkań w gronie rodziny
    i wśród przyjaciół oraz wesołego „Alleluja”
    Ślę pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Życzę radosnych, pogodnych i wesołych Świąt. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Zdrowych, radosnych i spokojnych świąt Wielkiejnocy.
    Wesołego Alleluja.

    OdpowiedzUsuń
  41. Z okazji świąt życzę Tobie by każdy dzień był radością Twego serca.

    OdpowiedzUsuń
  42. Haneczko:) Zostawiam życzenia wspaniałych Świąt Wielkanocnych:) Trzymaj się...:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Mówi zając do baranka,
    jaka piękna ta pisanka,
    wtem z jajeczka wyszła kurka,
    nastroszyła swoje piórka,
    Teraz biega, głośno krzyczy,
    że WESOŁYCH ŚWIĄT CI ŻYCZY!

    OdpowiedzUsuń
  44. Spokojnych, miłych Świąt! I wiosny również w sercu. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  45. Wszystkiego czego pragniesz na dni świateczne i wszystkie, które po nich nastaną.
    Wiosny w sercu!!!

    OdpowiedzUsuń
  46. Haniu, życzę Ci zdrowych i pogodnych Świąt oraz dużo optymizmu na wiosnę:)))

    OdpowiedzUsuń
  47. Haniu, co z Tobą?... wszystko w porządku?... pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Chyba każdy ma już dość tej zimy. Sama jestem jakaś taka apatyczna, rozdrażniona... brakuje mi słońca. Ale cierpliwości, wiosna jest tuż tuż!
    pozdrawiam

    cafetime.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Wiosna za moment rozgości się na dobre, bo ileż można zwlekać? Liczę, ze i TY za chwilę tu do nas wrócisz. Pozdrawiam ciepło i czekam!

    OdpowiedzUsuń
  50. Czekam...pozdrawiam Haniu:)

    OdpowiedzUsuń
  51. Hanno, co się z Tobą dzieje? Nie piszesz od miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  52. Haniu! Wiosna przyszła! Czekamy na Ciebie! Uściski mocne;)

    OdpowiedzUsuń
  53. haniu, gdzie jesteś? wiosna już na całego!
    uściski serdeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Haniu pozdrawiam Cię już baaaardzo wiosennie.

    OdpowiedzUsuń
  55. Hanno, czy można napisać do Ciebie na adres mailowy?

    OdpowiedzUsuń
  56. Napisz na wena1@vp.pl Pozdrowienia Amber

    OdpowiedzUsuń