Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 marca 2014

A za oknem...



Rozpieścił nas marzec. Piękna pogoda, ciepłe promienie słońca. Niestety czeka nas przerywnik. Za oknem ponuro i pada deszcz. Nie mam zamiaru kręcić nosem, bo ziemia deszczu potrzebuje.
Stryjek ostatnio słabuje. Stara się biedny jak może ale siły już nie te. 84 lata. Piękny wiek. Tak bardzo chciałabym, żeby jeszcze pożył. Chucham i dmucham, jestem na każde zawołanie. Tyle razy swoim trzeźwym spojrzeniem pokazywał mi co tak naprawdę liczy się w życiu.
 Hania ma dołek? Proszę bardzo, rada się znajdzie. Mała siekierka i polana do porąbania. A może by tak  Hania szarlotkę upiekła i zrobiła śledziki w śmietanie, co?
No, to Hania cupie te polanka, idzie do domu, piecze szarlotkę, robi śledziki na kolację  i nastawia obiad dla stryjka. Dołek jakby mniejszy. Przy ciastku, herbacie i miłej rozmowie,  nie ma go już wcale. Taki jest ten mój stryjek.

Niedawno byłam u wnuczki. Pocieszna dziewuszka. Pogodna, uśmiechnięta i z błyskiem w oczach. Jak nic , ma to po mojej Asi, synowej. Jaka Mama, taka córcia. Obie śliczne i dobre. Spędziłam z nimi jeden z najmilszych ostatnio dni. A tak straszą na forach synowymi.
Czytam Wasze blogi ale niestety na raty i bez komentowania. Muszę oszczędzać wzrok. Jeszcze przez miesiąc. Będzie lepiej, przynajmniej tak myślę i tego będę się trzymać z całej mocy. Nowe szkiełka pomagają i już jest nieźle.
Pozdrawiam Was wszystkich serdecznie.

18 komentarzy:

  1. ...witam cieplutko. Starsi ludzie umieją zaradzić każdemu smutkowi, wiem z własnego doświadczenia. Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Uściski wiosenne :))I zdrowia!:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Czary, czary, niby szkiełka-okulary
    i już widzisz lepiej świat
    co zakwita niczym kwiat.
    Pozdrawiam Włodek

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj,przydałby się w pobliżu taki Stryjek,co służy mądrymi radami..Mam niefart,bo w moim otoczeniu większosc starszych osób zrzędzi,narzeka i ofukuje innych:(.
    Zdrówka Wam życzę i chętnie poczytam o starych dobrych sposobach radzenia sobie z tym i owym-Zetka

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak wiosenna zieleń. Wspaniałe lekarstwo na wzrok i samopoczucie:))B.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak to dobrze, że jesteś Haniu! Przecież myslałam o Tobie często i martwiłam się. Uważaj na oczy - akurat znam ten problem, bo mam jaskrę.
    Zajrzyj do mnie - dzisiaj właściwie same zdjęcia z Ukraini Zachodniej.
    Serdeczności pozostawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Serdeczności Haniu :)
    Będzie lepiej, bo być MUSI!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, nie wiedzialam nic o Twoich problemach z oczami!

    Taaa... Dla starszego pokolenia nie ma lepszego lekarstwa na zgryzoty niz praca, praca, praca... Ja tam wole polozyc sie i posluchac Mozarta. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Haniu, miło znów do Ciebie zaglądać i czytać ciekawe posty, które bardzo lubię :)
    I mnie pomaga obcowanie z ludźmi, zwłaszcza starszymi- mądrymi życiowo.
    Wiosna budzi się w moim ogródeczku. Choć jestem przerażona niedługo czekającym mnie remontem bloku.
    Ale nic to, tymczasem cieszę się wolnym dniem od pracy, piję ulubioną kawkę, słucham ćwierkania ptaków za oknem i jest dobrze :)
    Buziaczki przesyłam i zdrówka dla Stryjka życzę i dla Ciebie Haneczko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Haniu, ja również Ciebie pozdrawiam i zdrówka życzę.
    Cieszę się, że zaczynasz odkurzać swój blog...
    U nas dzisiaj piękna pogoda i oby tak zostało!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaglądałam i byłam trochę zaniepokojona. Tym bardziej cieszę się z twojego powrotu.
    Stryjek jest bardzo mądry, zająć myśli czymś innym, niż smutek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrowia Ci życzę, Haniu:) Nie wiedziałam o Twoich kłopotach ze zdrowiem. Gdzieś mi umykasz wśród mnogości blogów, ale bo też i rzadko pisujesz. Nikt nie młodnieje.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hanno, oszczędzaj oczy.
    Stryjek to chodząca mądrość. Najważniejsze, że nie jest uciążliwy.
    Życzę zdrowia Tobie i Stryjkowi.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja to jestem. Byłam u Ciebie tuż po napisaniu tego posta, przeczytałam go i co? I nic.
    Gapa ze mnie !
    Post , jak zwykle świetny.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Życzę świąt zdrowych, radosnych i nade wszystko rodzinnych!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Haniu co tam u Ciebie bo cisza wielka nastała...

    OdpowiedzUsuń
  17. Haniu nie na darmo śpiewał, chyba Michnikowski/, że "wesołe jest życie staruszka". Wiem coś o tym, ba wiemy coś o tym....... . Haniu zdrowia i jeszcze raz zdrowia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń